Každou vteřinu se nám otevírá paleta možností, co budeme, nebo nebudeme dělat. To jak se ráno nastartujeme, takový obvykle míváme celý..život?

Každý jsme jedinečný a vyplatí se nám hledat, co na nás funguje, kde je nám dobře.

Co mohu, je předat několik tipů k zamyšlení, jak si zlepšit svět a myslet svěže, odpočatě, tvořivě.

 

Jaký jsem typ? Noční sova, ranní skřivan, nebo spíš ten věčně unavený holub?

Ať už je vaše tělo přetočené životním stylem, nebo typem osobnosti, vyplatí se pozorovat, kolik hodin spánku opravdu potřebujete. Pokud tedy nejste matka na mateřské dovolené, nebo dělník na směny, doporučuji při nejbližší příležitosti začít s testováním svého spánkového rytmu. Co to je?

Obvykle se nám tvrdívá, že je dobré spát někde okolo 6-9 ti hodin a je důležité to i kdy chodit spát. Nejlépe okolo 22 hodiny večerní. Jak testovat? Po dobu několika týdnů choďte spát nejméně 3 hodiny po lehkém jídle, lehce napití, bez rušivého filmu, hádek, kouření, kávy, alkoholu. Můžete zařadit i tlumítka sluchu, zatáhněte závěsy, nebo rolety, okenice, a vypněte telefon.

Vytrvejte. Přes den zařaďte mírný pohyb, lehkou stravu a soustřeďte se na pěkné části svého žití. Spěte až do probuzení bez budíku. Když se vykolejím ze svého běžného rytmu, dělám to tak, že si schůzky dám až na 10 hodinu a prostě spím. Odpoledne pak doženu ranní skluz. Časem se upraví spánkový režim do vašeho normálu a zase si můžete plánovat den, jak potřebujete. Pokud jste v nějakém životním období, kdy s režimem dne experimentovat nemůžete, zkuste zařadit lehčí stravu, pohyb, soutředění na příjemné aspekty svého žití, tlumítka a tmu.

Tělo se vám bude pravděpodobně vzpírat. Tvrdit, že nejde usnout, že nejde vstát. Ale co vypozorujete po pár dnech lehčí stravy, většího pohybu a nerušené noci, bude o trochu více energie. Možná se vám začnou zdát sny. Možná budete lehce apatičtější ke konfliktům, možná, že zjistíte, že není potřeba se bít za pravdu a spíš budete chtít mít ještě více energie a snů.

Pokud nemohu usnout, netlačím na sebe. Pustím si jemnou muziku a nebo medituji. Někdy vstanu a ještě něco pomalého udělám, třeba zaliji květiny, nebo třídím šuplík, něco milého si přečtu. Pokud mne přes den přepadne spánek s výhodou použiji krátkou 3-5min. relaxaci, nebo jógový spánek.

Nepřeháním to s kávou, horory, sladkostmi, dietami. Akceptuji, že po mejdanu, nebo velké dřině potřebuji více odpočinku a čisté vody.

 

A tak pak mohu ráno vstát ve 4,30, pustit si muziku, zacvičit si a pustit se do práce.

Poznámka: v tomto článku jsou i rituály i rutina. Je v nich malý rozdíl, poznáte ho?

 

Každé ráno začíná nocí a naopak.

 

Přeji vám skvělé dny a klidné noci.

Těším se na vaše sdílení osobně, nebo na FB.